Artık konuşmacıları aramaya ve sorulduğunda soruları yanıtlamaya hazırsınız. Mevcut (ve potansiyel gelecekteki) üyelerin kalabalığını çekecek uzmanları bulmak için aşağıdaki ipuçlarını kullanın.
1) Mevcut Dernek Üyeleri
Genellikle diğer üyelere sorarak konuşmacı bulmayı başardım. Çoğu durumda, konuşmacılar üyelerdi. Adaylar için dernek rehberinize göz atın. Tasarıya uyan üyeler bulduğunuzda, fikri onlarla birlikte keşfetmek için bu dizini kullanarak onlara bir mesaj gönderin. Ayrıca, derneğinizin çevrimiçi tartışma forumunda öneriler isteyin.
Derneğinizin çevrimiçi etkinlik takvimine de göz atın. Geçmişte benzer konularda kimin konuştuğunu söyleyebilir. “Tekrar konuşmacı” istemiyorsanız, bilinen konuşmacıdan öneriler isteyin.
Yetenek arayışınıza derneğinizde başlamanızı tavsiye ederim. “İçerideki” insanlar size ihtiyacınız olan cevapları verebilirken, dışarıdan pahalı danışmanlar getirmekle suçlanmak istemezsiniz.
Daha olumlu bir bakış açısıyla, etkinliklerinizde üyelerin bulunması, derneğinizdeki uzmanlığı sergilemenin harika bir yoludur. Sorduğunuz üyelerle de iyi niyet inşa ediyorsunuz. Bir etkinlik için birden fazla konuşmacıya ihtiyacınız olduğunda, en az bir üye bulmaya çalışın.
2) Kişisel Kişiler
Arkadaşlar, akrabalar, iş arkadaşları ve bakkal kasiyeri “Yeni ne var?” hazır bir açılışınız var. Onlara olayı anlatın. Onlara ne aradığını söyle. Sorduğunuzda bir isim bulamasalar bile sonradan biri gelebilir.
3) Medya Röportajı Yapan Kişiler
Bir gazeteci olarak, bir makale için konuşmaya istekli kaynaklar bulmak için HelpAReporter.com gibi web sitelerini kullandım . İş liderlerinden akademisyenlere, eğitmenlere ve diğerlerine kadar bu insanlar, genellikle topluluk önünde konuşmalar için de müsaittir.
4) Sosyal Ağlar
LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTube ve diğer sosyal ağlar, uzmanları bulmak için kullanabileceğiniz arama araçlarına sahiptir. Özellikle LinkedIn, insanların profillerine beceri eklemelerine izin verir, bu nedenle aradığınız becerileri listeleyen profilleri arayın. Bilgili sosyal medya kullanıcıları, bu beceri anahtar kelimelerini diğer ağlardaki profillerine ekleyecekler, bu yüzden onları Facebook, Twitter vb.
Oturumunuz açıkken, düzenlediğiniz etkinlik ve konuşmacı ihtiyacınız hakkında sosyal medya kanallarınıza hızlı bir mesaj gönderin. Bu hızlı mesaj size bir konuşmacı kazandırabilir.
5) Konuşmacı Büroları
Her türden uzman konuşmacı bürolarına kaydolur. Ulusal Konuşmacı Bürosu, başlamak için iyi bir yerdir.
Bununla birlikte, bir uyarı var: Bürolar tarafından listelenen birçok konuşmacı ücret alıyor, bu nedenle kısıtlı (veya hiç) bir bütçeyle uğraşıyorsanız, konuşmacı büroları iyi bir seçenek olmayabilir.
6) Arama Motorları
En bariz ipucunu en sona sakladım. Google’da her türden başka bilgiye ulaşıyoruz, o halde neden konuşmacılar için de çevrimiçi arama yapmıyoruz? Yine de, yukarıdaki ipuçlarını kullandıysanız muhtemelen bir arama motoru kullanmanıza gerek kalmayacaktır. Bunu yaparsanız, ilgili LinkedIn becerileri gibi terimleri ve “konuşma” gibi diğer ilgili anahtar kelimeleri kullanarak aramanızı oluşturun.
Konuşmacılarınızla Nasıl İyi Niyet Yaratabilirsiniz?
Etkinliğiniz için dahil ettiğiniz konuşmacıların, bu kez iyi bir deneyime sahip olmaları halinde, gelecekteki etkinlikler için çağrılarınızı yanıtlama olasılıkları daha yüksektir.
Örneğin, yakın zamanda bir lonca için bir web semineri sunmam istendi. Web seminerinden aylar önce, onu organize eden adamla (itiraf ediyorum ki tanıdığım biri) buluştum ve bana yalnızca kendi kuruluşunun üyeleri için tasarlanmış bir tişört verdi (ki ben değilim). Bu, işleri sağ ayağa kaldırdı.
Tüm konuşmacılar ödeme yapılmasını beklemez. Ancak unutmayın: konuşmacıların hazırlanmaları ve sunum yapmaları zaman alır ve canlı etkinlikler için mekana seyahat ederler. Bankayı bozmadan karşılığında bir miktar iyi niyet yaratabilirsiniz. Ödül, kahve dükkanı hediye çeki, hatta bir tişört gibi küçük bir teşekkür teklif edin. Etkinliğinize daha sonra bir barda devam ederseniz, yemek ve içecek için ödeme yapmayı teklif edin.
Yukarıda belirtilen web semineri için tişörte ek olarak bir ücret aldım. Zengin olmayacağım ama yukarıda belirtilen lonca üyelerinden gelen aramaları memnuniyetle cevaplayacağım.
Konuşmacı Ağı Nasıl Kurulur?
Daha fazla mesleki gelişim etkinliği düzenleyecek misiniz? Ağınızı ihtiyacınız olmadan önce oluşturun. Katıldığınız etkinliklerde konuşmacılara teşekkür edin. Onlara daha sonra teşekkür edin. Benzer etkinlikler düzenleyen insanlarla tanışın. Deneyimlerini sorun. Akıl danışmak.
Bunun gibi basit şeyler yapmak genellikle profesyonel ağınızı genişletmenize yardımcı olur. Ve yeterince geniş olduğunda, bir ilişkilendirme etkinliği için bir sunucu bulmanız gerektiğinde ona dokunabileceksiniz.
En İyi Konuşmacıda En İyi Şansınız
Bu gönderideki her ipucunu kullanan konuşmacılar buldum, ancak profesyonel gelişim etkinlikleri düzenlerken dernek üyeleri her zaman yardımcı oldu. Yetenek havuzu oldukça derindi ve bunun sizin ilişkinizde de aynı derecede derin olduğundan şüpheleniyorum. Önce oradan başlayın. Kimi bulduğunuza şaşırabilirsiniz.
Hangi ipuçlarını kullanırdınız? Sizin için iyi çalışan diğer taktikleri denediniz mi? Aşağıdaki yorumlarda onlar hakkında bize bilgi verin.